support-si@naturecan.com | Tel: +49 641 95053014

CBD IN TRENING

Za mnoge od nas je ohranjanje kondicije pomemben del našega življenja. S tem pa pridejo tudi pričakovane bolečine naslednji dan. To je naravni odziv, okrevanje in vodi k boljši kondiciji, lahko pa je tudi opozorilni znak za poškodbe. Ključno je razumevanje, kako ohraniti ravnovesje in ohraniti svoje telo pri najboljših močeh.

KAJ JE VNETJE?

Vnetje je naravni proces v telesu, ki povzroči, da se bele krvne celice in druge snovi pritrdijo na kakršno koli poškodbo, ki jo običajno povzročijo udarci, ureznine ali praske in jo začnejo popravljati1. Vnetje tudi omogoči, da se žile odprejo in lahko zadostna količina krvi doseže prizadeta območja, tvorijo krvne strdke za celjenje poškodovanega tkiva in sprožijo bolečino kot del zdravljenja. Poškodovano tkivo sprošča tudi kemikalije, znane kot citokini. Citokini delujejo kot "klic v sili" in v telo pripeljejo imunske celice, hormone in hranila, da pomagajo odpraviti morebitne povezane težave.2
However, in the case of being active, whether it’s a heavy weights session, long run, gruelling bike ride, and any sport or activity in-between, the inflammation here is caused by tiny, microscopic tears in your muscle fibres. Your body responds to this damage by increasing inflammation, which may lead to the dreaded (but equally beneficial) DOMS.3

Kakor koli, če ste aktivni, pa naj gre za dvigovanje uteži, tek na dolge proge, naporno vožnjo s kolesom ali kateri koli šport ali drugo aktivnost, vnetje tukaj povzročajo drobne, mikroskopske kapljice v mišičnih vlaknih. Vaše telo se na to poškodbo odzove s povečanim vnetjem, kar lahko privede do hudega (a tudi enako koristnega) pojava DOMS.

KAJ JE DOMS?

Zakasnjena mišična bolečina ali “muskelfiber” (DOMS - delayed onset muscle soreness) je bolečina v mišicah, ki jo čutimo dan (in včasih več dni) po kakršni koli intenzivni vadbi. To ni bolečina, ki jo občutite med vadbo ali takoj po njej - preprosta akutna bolečina v mišicah zaradi kopičenja mlečne kisline, ki se kmalu po treningu konča. Simptomi DOMS se običajno pojavijo 12 do 24 ur po vadbi. Bolečina ponavadi traja največ en do tri dni po vadbi, nato pa naj bi se zmanjšala. 4

Simptomi vključujejo občutljivost mišic, otekanje, kratkotrajno izgubo mišične moči in zmanjšan obseg gibanja zaradi togosti. Čeprav je del procesa, ki pomaga pospeševati funkcionalne spremembe telesa, kot so mišična moč, rast in kondicija, lahko DOMS resno moti vaš urnik treninga in bi vas lahko onemogočil, če se te začasne bolečine še poslabšajo. Torej, kakšne možnosti obstajajo za pomoč pri ohranjanju vašega treninga?

decorations

ALTERNATIVE NSAID

NSAID (Nesteroidna protivnetna zdravila) so najpogostejši način, kako ljudje obvladujejo bolečino, znižujejo visoko temperaturo in se spopadajo z vnetji v telesu. To vključuje lajšanje simptomov številnih poškodb, povezanih z gibanjem, vključno z zvini, deformacijami in ​​splošno bolečino. NSAID delujejo tako, da blokira encim ciklooksigenazo, ki proizvaja prostaglandine, hormonom podobno snov, ki spodbuja vnetje. 5

Čeprav so NSAID, kot sta aspirin in ibuprofen, priljubljena izbira za pomoč pri DOMS in pri drugih bolečinah, povezanih z naporom, pa povzročajo številne dobro dokumentirane negativne neželene učinke, vključno z omotico, zgago, prebavnimi težavami in znaki preobčutljivosti. Zaradi tega so ta zdravila brez recepta manj kot optimalna izbira za dolgoročno uporabo, zlasti za posameznike, ki so predani temu, da ostanejo čili in ​​zdravi.

Torej, kakšna je alternativa? Več zeliščnih prehranskih dopolnil, kot sta hudičev krempelj in vrbino lubje, naj bi imelo lastnosti, ki podpirajo naravni odziv telesa na vnetje, a z vidika znanstvenih dokazov pomenijo zelo malo. Vendar kurkumin, kemična spojina, ki jo najdemo v začimbi kurkuma, vsebuje bioaktivne spojine s številnimi koristnimi zdravstvenimi lastnostmi. Te spojine se imenujejo kurkuminoidi in lahko pomagajo podpirati naravni odziv telesa na vnetje ter zmanjšati oksidativni stres.6 Tukaj lahko izveste več o tem, kako izkoristiti prednosti kurkumina tukaj.
6

BLAŽENJE BOLEČIN S CBD

Druga najbolj obetavna rešitev za učinek DOMS in zmanjšanje možnosti poškodb zaradi vadbe, je kanabidiol (CBD). CBD je popolnoma nepsihoaktivni izvleček rastline konoplje, ene od več kot 100 naravnih sestavin, ki se procesirajo za zagotavljanje vsakodnevnih koristi za zdravje brez neželenih stranskih učinkov. Ta kanabinoid sodeluje z izjemno močnim notranjim endokanabinoidnim sistemom vašega telesa. Ta sistem deluje za uravnavanje številnih pomembnih psiholoških in fizioloških funkcij v vašem telesu, vključno s spanjem, razpoloženjem in celo obvladovanjem stresa.

Čeprav obstaja veliko kanabinoidnih receptorjev, sta primarna receptorja CB1 in CB2. CB2 receptorje najdemo tako v možganih kot okoli njih, najdemo pa jih tudi močno skoncentrirane v naših imunskih tkivih. Kanabinoidi, ki se vežejo na receptorje CB2, lahko vplivajo na naravni odziv vašega telesa z zmanjšanjem proizvodnje citokinov, ki smo jo že omenili.7 Kljub temu, da je vnetje potrebno za izboljšanje kondicije in spodbujanje ključnih prilagoditev v telesu, lahko preveč upočasni in celo ustavi vaš napredek. Tukaj lahko CBD pomaga pri podpori vašemu režimu okrevanja, tako da se z DOMS spoprimete na bolj naraven način. Omogoča vam, da se lahko naprezate in hkrati zmanjšate možnost bolečin.

Bi radi izvedeli več o tem naravnem, osnovnem procesu? Tu raziščite številne prednosti CBD in endokanabinoidnega sistema.


VZDRŽEVANJE ZDRAVEGA RAVNOVESJA

Ko gre za čim večje koristi vašega urnika treningov, vemo, da ohranjanje ravnovesja med pravilnim spanjem, zdravo prehrano in ustreznim časom počitka, močno prispeva k ohranjanju telesa v odlični kondiciji in brez poškodb. Vendar pa obstajajo številne rešitve, vključno z vse bolj priljubljenim CBD, ki ga najdemo v kakovostnih oljih in enostavnih kapsulah. Tako lahko zdaj varno, naravno in učinkovito pristopite k zmanjšanju bolečine in ohranjanju aktivnosti, pri tem pa ostanete še naprej fit.

Viri:

1) https://www.webmd.com/arthritis/about-inflammation#1

2) https://www.livescience.com/52344-inflammation.html

3) https://www.healthline.com/health/doms

4) https://www.acsm.org/docs/default-source/files-for-resource-library/delayed-onset-muscle-soreness-(doms).pdf

5) https://www.medicinenet.com/nonsteroidal_antiinflammatory_drugs/article.htm

6) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17569207

7) Nagarkatti, Prakash, et al. “Cannabinoids as Novel Anti-Inflammatory Drugs.” Future Medicinal Chemistry, vol. 1, no. 7, 2009, pp. 1333–1349

8) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279298/